Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Co może zrobić e-przedsiębiorca, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Responsywność - niezaprzeczalnym faktem jest to, że urządzenia mobilne powoli wypierają komputery i choć często klienci kończą transakcje na laptopie, to na urządzeniach mobilnych przeglądają i porównują oferty sklepów. Właśnie dlatego sklep powinien być dopasowany do urządzeń mobilnych.

Opisy i zdjęcia - prowadząc sklep internetowy warto pamiętać, że klienci nie mają możliwości obejrzenia produktu, wzięcia go do ręki, przymierzenia, przetestowania itp. Właśnie dlatego opis powinien być bardzo szczegółowy. Do opisu powinno być dodane zdjęcie lub film, który dokładnie pokaże przedmiot.

Listy bestsellerów - stosowanie rankingów i rekomendacji to skuteczne narzędzie zwiększające sprzedaż. Większość klientów potrzebuje zapewnienia, że trafili na dobry produkt. Stosując wspomniane sposoby ułatwiamy klientom zakończenie procesu decyzyjnego.

Kręte ścieżki zakupowe - wielu klientów nie decyduje się od razu na zakup produktu, dlatego trzeba zrozumieć zachowania konsumenckie, przeanalizować ich ścieżki zakupowe, zobaczyć, w których momentach rezygnują z zakupu, dowiedzieć się skąd do nas przychodzą i czego szukają. W ten sposób można przeprowadzić kampanię marketingową.

Promocja sklepu - nie pozyskamy klientów i nie zwiększymy sprzedaży, jeśli potencjalni klienci nie będą wiedzieć o naszym istnieniu, dlatego trzeba zainwestować w dobrze przemyślaną kampanię reklamową.