Reklama na Facebooku - czy warto?

Możliwości reklamowania firmy na Facebooku są bardzo duże, a z większości przedsiębiorcy mogą korzystać samodzielnie bez pośrednictwa agencji reklamowej. Facebook oferuje aplikację, dzięki który po dokonaniu opłaty, można wybrać formę reklamy, miejsce wyświetlania i zasięg.

Płatne reklamy na Facebooku mają swoje wady i zalety.
Zalety:
- Pomagają one poprawić zasięg publikowanych treści.
- Pozwalają dotrzeć do ściśle określonej grupy docelowej.
- Dodatkowo Facebook oferuje wskaźniki i narzędzia, które umożliwiają mierzenie efektów kampanii.
- Uzyskane wyniki można wykorzystać do jeszcze dokładniejszego planowania kolejnych kampanii.
- Przedsiębiorcy, którzy regularnie przeznaczają fundusze na reklamę, traktowani są przez Facebooka priorytetowo.
Wady:
- Inwestycja w reklamę powoduje, że nieopłacalnym treścią będzie ciężko się wypozycjonować.
- Reklama może trafić do fikcyjnych kont, których na Facebooku jest bardzo dużo.
- Zaplanowanie kampanii wymaga poświęcenia sporej ilości czasu, na co nie każdy przedsiębiorca może sobie pozwolić.