Co sprawdzić przed podpisaniem umowy z biurem rachunkowym?

Zakładasz własną firmę? A może już od wielu lat działasz na rynku? Niezależnie od sytuacji w jakiej jesteś – prowadząc firmę warto skorzystać z usług biura rachunkowego, które pomoże zoptymalizować koszty oraz prowadzić księgowość bezpiecznie.

Współpraca z biurem rachunkowym – na co warto zwrócić uwagę?

W pierwszej kolejności stawiamy na bezpieczeństwo, czyli sprawdzamy czy dane biuro rachunkowe zatrudnia osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje pozwalające na prowadzenie księgowości oraz świadczenie usług doradczych. Jeżeli biuro rachunkowe posiada doradcę podatkowego, warto sprawdzić jego uprawnienia w Krajowej Izbie Doradców Podatkowych.

Następnie warto sprawdzić opinie na temat biura rachunkowego. Najkorzystniej jeżeli znamy kogoś, kto korzysta z usług danego biura. Jeżeli nie mamy takiej możliwości można posiłkować się opiniami zgromadzonymi w Internecie.

Istotne jest również sprawdzenie zapisu dotyczącego cennika. Nie warto korzystać ze sztywnych pakietów usług. Dla przedsiębiorców wygodnym rozwiązaniem są elastyczne cenniki, które dostosowują koszty obsługi księgowej do ilości dokumentów w danym miesiącu, czyli pracy księgowych.

Podejmując współpracę z biurem rachunkowym warto również sprawdzić zakres usług księgowych oraz kadrowo-płacowych. Im więcej usług świadczy dane biuro – tym lepiej dla przedsiębiorcy.