dowody księgowe

Dowody księgowe

Dowody księgowe to dokumenty, które są podstawą dokonanego zapisu w księgach rachunkowych. Dokumenty te określone są w ustawie o rachunkowości. Dowody księgowe zgodnie z tą ustawa powinny być kompletne, rzetelne oraz wolne od błędów rachunkowych. Główny księgowy lub upoważniona przez niego osoba zobowiązana jest do kontroli dokumentów księgowych pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym.

Wyróżniamy rodzaje dowodów księgowych:

Dowody księgowe

dokumenty księgowe

Mówiąc o księgowości w firmie, jej rodzajach, funkcjach, zaletach i wadach nie powinniśmy przeoczyć pojęcia dokumentów księgowych. Czym one są i jakie mamy ich rodzaje?
Zacznijmy od definicji. Dokumenty księgowe to dowody potwierdzające operacje, które zaistniały w danej jednostce gospodarczej oraz zostały ujęte w ewidencji księgowej. Często wykorzystuje się informacje w nich zawarte przy dokonywaniu analiz finansowych w przedsiębiorstwie. Są także istotnym źródłem informacji w przypadku opracowywania sprawozdań finansowych.